materials science and engineering

ارائه دهنده مطالب جامع و بروز در مورد علم و مهندسی مواد

materials science and engineering

ارائه دهنده مطالب جامع و بروز در مورد علم و مهندسی مواد

اثر مغناطیس در ریخته گری مداوم

behnam rahimi | سه شنبه, ۲۳ فروردين ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲ ب.ظ

امروزه یکی از فاکتورهای مهم محصولات نیمه نهایی (semi-finished) که از فرایند ریخته گری مداوم به دست می آیند، مثل شمش، شمشال و تختال، کیفیت ظاهری و داخلی محصولات تولید شده است. کیفیت محصولات نهایی (finished) علاوه بر آنالیز شیمیایی مستقیما به کیفیت ظاهری و درونی محصولات تولید شده مرتبط است. عدم همگنی آنالیز شیمیایی، جدایش مرکزی، ترک های مرکزی، حفرات مرکزی از عیوب تاثیر گذار بر کیفیت محصولات نهایی است. هر چه کاربرد های محصول نهایی خاص تر و حساس تر باشد، اهمیت این عیوب و تلاش برای رفع آنها اهمیت بیشتری پیدا می کند. عیوبی همچون عدم همگنی آنالیزی، انواع ترک ها، پلیسه شدن و پارگی در محصولات نهایی با استفاده از همزن الکترومغناطیسی رفع خواهد شد.

ضرورت انتشار این مقاله از این جهت است که متاسفانه بخشی از صنعت فولاد کشور که در حال تولید شمش فولادی است، به خاطر استفاده از تکنولوژی های منسوخ ریخته گری مداوم که عموما با تجهیزات هندی و چینی وارد کشور شده اند قادر به تولید شمش فولاد ساختمانی بر اساس استانداردها و کیفیت قابل قبول در سطح جهانی نیست و اساسا زیرساخت تکنولوژی آنها امکان استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های به روز دنیا را نمی دهد. آگاهی از این تکنولوژی ها و دستاوردها میتواند منجر به رشد و بهبود صنعت فولاد کشور گردد.

دریافت فایل

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی