materials science and engineering

ارائه دهنده مطالب جامع و بروز در مورد علم و مهندسی مواد

materials science and engineering

ارائه دهنده مطالب جامع و بروز در مورد علم و مهندسی مواد

بنده بهنام رحیمی هستم.

فارغ التحصیل رشته مهندسی مواد گرایش شناسائی و انتخاب مواد از دانشگاه فردوسی مشهد.

در سال 93 بنده از دانشگاه فارغ شدم و با گذراندن یک پروژه کسر خدمت(مربوط به سرامیک مافوق دما بالا و نحوه اتصال آنها به فلزات) و 4 ماه دوره فنی و حرفه ای بصورت امریه سربازی در پژوهشکده مواد و انرژی مشغول بکار شدم. عنوان پایان نامه دوره ارشد من مربوط به ریخته گری نیمه جامد آلیاژ های آلومینیوم بود که هیچ وقت در صنعت ایران کاربردی نشد.

در پژوهشکده مواد وانرژی ابتدا به عنوان سرپرست آزمایشگاه سرامیک و در ادامه به عنوان عمکار پژوهشی در پروژه های پژوهشکده همکاری داشتم.

در طی دوران 2 سال امریه سربازی به عنوان مدرس برتر دوره های کلید فولاد،عملیات حرارتی و سواداطلاعاتی معرفی شدم.

پس از پایان دوره سربازی، سریعا در صنعت فولاد سازی مشغول شدم و مسئول راه اندازی آزمایشگاه مرکزی شرکت تولیدی و صنعتی اصفهان در شدم.

با راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه سریعا اقدامات لازم جهت کسب استاندارد ایزو 17025 صورت گرفت و به عنوان مدیر فنی آزمایشگاه برای آزمون های متالورژیکی به اداره استاندارد اصفهان معرفی شدم.

پس از گذشت 3 سال فعالیت آزمایشگاهی و تحقیقاتی وارد مباحث تولید فولاد در کوره های القائی شدم. فعالیت خود را با ذوب سازی انواع قراضه های غیر معمول شامل نرمه آهن اسفنجی، شلاکه چدنی، ته تاندیش، خرسک و ... شروع کردم و در انتها به عنوان مسئول کنترل فرآیند شرکت معرفی شدم.

پس از گذشت 7 سال فعالیت در زمینه فولاد سازی وارد بخش تولید لوله های فلزی درز دار شدم و همچنان به عنوان رئیس تولید یکی از کارخانه های صنعتی شرکت مشغول به فعالیت هستم.

آماده همکاری با تمامی شرکت های فعال در زمینه فولاد سازی و احیائ آهن اسفنجی هستم.