materials science and engineering

ارائه دهنده مطالب جامع و بروز در مورد علم و مهندسی مواد

materials science and engineering

ارائه دهنده مطالب جامع و بروز در مورد علم و مهندسی مواد

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

کامپوزیتی که روی آب می ماند

behnam rahimi | پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۶ ب.ظ

این کامپوزیت که یک فوم ترکیبی از جنس منیزیم است از تقویت ماتریس آلیاژ منیزیم با ذرات توخالی کاربید سیلیکون ساخته شده است و نتیجه‌‌‌ی آن نیز به ادعای پژوهشگران نخستین ماتریس ترکیبی فلزی جهان است که وزن بسیار کمی دارد. برای آشنایی بیشتر بهتر است بدانید که فوم‌‌‌های ترکیبی (syntactic foam) در حقیقت نوعی کامپوزیت هستند که با پر کردن ماتریس پلیمری، سرامیکی یا فلزی با ذرات توخالی به دست می‌‌‌‌آیند.

  • behnam rahimi

یک شرکت هلندی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و یک روبات چاپگر معلق، موفق به ساخت پلی بر روی یکی از رودخانه‌های آمستردام شده است.
ساخت اولین آپارتمان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی به پایان رسیده و حال نوبت به گام بعدی ساخت اشیای دیگر با بهره‌گیری از این تکنولوژی رسیده است. از این‌رو یک شرکت هلندی روبات پیشرفته‌ای توسعه داده که با استفاده از قابلیت چند محوری و معلق بودن، می‌تواند اشیای مورد نظر را در هوا پرینت کند.

  • behnam rahimi

ویدیو های متالورژی

behnam rahimi | پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۱ ب.ظ

نمایش فیلم های علمی و آموزشی متالورژی

http://www.aparat.com/metallurgydata/%D9%85%D8%AA%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%B1%DA%98%DB%8C

  • behnam rahimi

اندیس گذاری الگوی تفرق در میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM)

behnam rahimi | پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۸ ب.ظ

اندیس گذاری  به معنای تعیین مقادیر مناسب اندیس (hkl) صفحات و یا حلقه های ایجاد شده در الگوی پراش  ایجاد شده در بررسی های  TEM است. اندیس گذاری الگوی پراش در واقع بکارگیری شبکه وارون  و تئوری سینماتیک پراش الکترونها است. مواردی که از اندیس گذاری نقاط و یا حلقه های ایجاد شده می توان دریافت، شامل موارد زیر است:
1- فاصله بین صفحات کریستالی (d)
2- پارامتر شبکه (a)
3- جهات کریستالی
4- طبیعت عیوب بوجود آمده.
نکته ای که در اینجا باید بدان اشاره کرد این است که تا وقتی الگوی پراش در TEM اندیس گذاری نشده است، نمی توان به شناسایی فازها و یا بررسی عیوب کریستالی پرداخت. در واقع نباید تصاویر TEM را بدون الگوی تفرق متناظر استفاده کرد. به منظور تعیین اندیس نقاط در الگوی تفرق، آگاهی از قانون براگ و لاوه و همچنین برخی اصول کریستالوگرافی ضرورت دارد که در ادامه به آن اشاره می شود.


لینک دانلود کل مطلب و تصاویر 14 صفحه

http://s6.picofile.com/file/8196313384/TEM.pdf.html


http://s3.picofile.com/file/8196314542/tem.png

  • behnam rahimi

سواد اطلاعاتی-یابش مقالات

behnam rahimi | پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۳ ب.ظ

از لینک زیر فایل پاورپوینت مر بوط به یابش مقالات را دانلود کنید:

http://www.mediafire.com/view/p92ev3z3zcdl69w/یابش_مقالات.ppt

با امید بهروزی و موفقیت در تمامی مراحل زندگیتان

  • behnam rahimi

جستجو در جهان دانش

behnam rahimi | پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۲ ب.ظ

کم نیستند افرادی که هر گاه سخن از جستجوی مقاله علمی به میان می‌آید، تنها یک چیز به ذهنشان خطور می‌کند: «ساینس دایرکت؛ یا گیر نیاوردن مقاله از ساینس دایرکت را به «مقاله نیست تعبیر می‌کنند. در این نوشتار کوتاه می‌خواهم اشکالاتی را که بر این تصور غالب وارد است توضیح دهم، و روش درست را آشکار کنم.

دانلود فایل متنی از لینک زیر

http://www.mediafire.com/view/4731vpd29e7qq7k/جستجو_در_جهان_علم.docx

  • behnam rahimi

زیردریایی هسته ای کورسک

behnam rahimi | پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۰ ب.ظ

http://s6.picofile.com/file/8196330900/Kursk_wreck.jpg زیردریایی هسته ای کورسک ابعادی در حد یک استادیوم فوتبال و ارتفاعی برابر با یک ساختمان 8 طبقه داشت. کورسک به موشکهای هسته ای بالستیک و اژدرهای مافوق سریع اشکوال مسلح بود و کمتر زیردریایی هسته ای در زرداخانه غرب وجود داشت که از نظر توان و قدرت آتشی بتواند با آن برابری کند. اشکوال 10 بار از اژدرهای ساخت غرب سریعتر می باشد و شاید تنها ترس از این اژدرهای رعب آور بود که تراژدی کورسک را رقم زد.

  • behnam rahimi

کنترل از راه دور برای سلامتی انسان

behnam rahimi | پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۷ ب.ظ

این تراشه نازک از طلا ساخته شده است و با چسباندن آن به پوست، اطلاعات مهمی از بدن در اختیار کاربر قرار می گیرد.
دانشمندان موفق به ساخت قطعه ای از طلا نازک تر از کاغذ شدند که روی پوست می چسبد. پژوهشگر در این زمینه معتقد است که این اختراع می تواند امواج مغزی و فرکانس های مغز را ردیابی کرده و به عنوان پیام انتفال دهد.
تا قبل از این اختراع انتقال سیگنال ها فقط از راه یک کلاه پر از الکترود و سنگین صورت می گرفت. با چسباندن این طلای نازک در سراسر بدن دیگر علائم حیاتی مانند:ضربان قلب و درجه حرارت بدن را می توان اندازه گرفت.همچنین این دستگاه که در داخل بدن نیز آزمایش می شود می تواند کمک مهمی به تشخیص و درمان بیماری ها باشد.


http://s3.picofile.com/file/8197027484/%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84_%D8%A7%D8%B2_%D8%B1%D8%A7%D9%87_%D8%AF%D9%88%D8%B1_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C_%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86.jpg

  • behnam rahimi

سواد اطلاعاتی-مثال های گوگل

behnam rahimi | پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۵۴ ب.ظ

پاورپوینت دوم مربوط به جلسات 4-6 در لینک زیر قرار دارد.

به امید استفاده مناسب و انتشار مطالب

http://www.mediafire.com/view/dxiaelqutim3hez/مثالهای_گوگل.pptx

  • behnam rahimi